Recept ● cake met aardbeien

dinsdag, augustus 8

Maandagmiddag, mooi weer met een briesje, lief gezelschap en iets voor herhaling vatbaar: cake met aardbeien en vanillepudding, héérlijk! Ik kon de hele cake wel in m'n eentje opeten (maar dat zou mijn buik daarna niet zo heel erg leuk gevonden hebben), dus liet ik nog een stukje voor de rest van mijn familie. 










Het recept

DE CAKE
  • 175 gr rietsuiker
  • 175 gr boter
  • 175 gr zelfrijzende bloem
  • 3 eieren
DE VULLING
  • vanillepudding
  • aardbeien 

eerst bak je de cake
1) Verwarm de oven voor op 180° 2) mix eerst boter en suiker samen in een grote kom, als dit een geheel geworden is, kun je ook 3) de eieren toevoegen. 4) Tenslotte kun je nu het zelfrijzend bloem er bij doen, terwijl je het geheel blijft mixen. Als alles goed gemengd is, 5) smeer je de bakvorm in met boter en giet je het deeg in de bakvorm. 6) Bak de cake in ongeveer een halfuurtje, maar kijk toch af en toe naar je cake zodat hij zeker niet aanbakt, dat zou zonde zijn! 7) Laat de cake nog eventjes afkoelen en leg het dan op een grote schotel.

daarna versier je de cake
1) Probeer de cake horizontaal door te snijden, zodat je twee helften krijgt. Het bovenste stuk kun je nu even aan de kant leggen. 2) Op de bodem smeer je de vanillepudding, en daarna 3) leg je de aardbeien op de pudding. 4) Nu kun je het bovenste van de cake weer op de bodem leggen. 5) Als versiering kun je eventueel nog aardbeien op de cake leggen en die daarna met bloemsuiker besprenkelen!






Hij smaakt simpel, maar hemels! En het heeft niet erg veel tijd in beslag genomen, dat zeker niet, al is het wel leuk om wat meer tijd in de versiering te steken als je wat perfectionistisch bent en wilt dat alles op de juiste plaats ligt/blijft liggen. 

Ik maakte hem samen met een vriendin, dus als je je eens zou vervelen deze zomervakantie, bel gewoon even een vriendin op en amuseer je! En misschien zag je het (misschien ook niet), maar ik gebruik mijn camera weer! We hebben gevonden wat er mis ging, onze "normale" lens (18-55mm) werkt niet altijd volgens plan, dus nu gebruik ik momenteel een andere. Gelukkig hebben we nog in solden een nieuwe lens gevonden, dat geeft me weer wat meer zin om nog heel erg veel foto's te maken deze zomer!

Liefs,

10 opmerkingen:

  1. Ik krijg nu zoo veel zin in taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh wat ziet dit er heerlijk uit zeg1§ En zo heelrijk zomers ook, yummy!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauww, dat ziet er echt heel mooi uit! (En lekker!!) Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg opeens zó veel zin in taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeps. Ik zie opeens dat ik net dezelfde reactie heb gegeven als Roos, ik bedoel maar gewoon: hij ziet er méga lekker uit, Louise! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HOE goed ziet dit er wel niet uit? Jeetje, Louise, opsturen die handel naar mij graag, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh dit ziet er zo heerlijk uit!! Mijn maag knort.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dit ziet er nou echt vet jummm uit! doe mij ook maar een stukje, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, zo simpel maar zo lekker! Hmmm, dit receptje ga ik opslaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh zoveel ingrediënten heb je niet eens nodig! En jum het ziet er zo lekker uit!! <3

    BeantwoordenVerwijderen